MIC - Timenvu (Altar records)

Image


Je sais, je sais, les temps sont durs, que l'on soit à la ville avec toutes ces voitures ! Pfff ! Ou à la campagne avec toutes ces vaches ! Pffff ! Et oui, le stress est le mal du siècle et pour le contrer, en voiture ou en tracteur, rien de mieux qu'un peu de musique ! Encore mieux, de l'ambient.
Pour sûr, avec ça, vous prendrez les voitures pour des vaches et inversement, c'est dire si ça relaxe !


1h56 d'ambient de de psybient

Les morceaux peuvent être écouté dans leur intégralité  Smiley

[hide]Disponible au format digital sur Altar records[/hide]

Press Release:

MIC's work, Timenvu, presents ten extended pieces which explore the furrowed yet rich field of hypnotic psybient with over 120 minutes of music.

Recorded between August 2008 and May 2011, the work contains atmospheric pieces which seek to approximate a "journey of discovery".

Timenvu opens with "Evolution," a strong piece which uses a mildly ethereal melody and spaces between sounds to achieve a very pleasing effect.

The rest of the album flows through deep ambient gems, such as "Visite Champêtre" and "Conception", and through songs with more live-recorded instruments like the clarinet, such as "Vagabondage" and "Souffle Au Printemps".

All in all, MIC's album flows effortlessly over chilled beats, greasy acidic basslines, sharp synth melodies and the like to provide us with a very good, proper follow up to "Vers Luisant" track released on Hadra Records over three years ago.

Et maintenant sur itunes !
J'aime vraiment bien ton univers très lumineux ..;
j'imagine que ça rendrait très bien entre les arbres ... sous un ciel étoilé

Smiley
Merci pour ce partage musical !!!!

Smiley  Smiley  Smiley

à mon goût c EXCELLENT et génère un voyage énorme !

Smiley
yes! un trés trés beau voyage ! Merci Nun et plein de bonnes choses pour cet album! Smiley  Smiley  Smiley  Smiley

[#sysyphe#]