11/08/2008 - 18/08/2008 - BOOM Festival @ Idanha-a-Nova Lake, Portugal

Ce sujet est la partie discussion de l'événement « - BOOM Festival @ Idanha-a-Nova Lake, Portugal»
Voir les détails de l'événement

trancifrog wrote :
je vous dit que çà , ça va démonter son arrière grand mère...
le convoi se prépare tout doucement, au départ nous étions trois, à présent nous sommes 10  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  :mickey:  Smiley  Smiley
moi je dis on peut faire plus et on va le faire !!!!


A quelle vitesse? Pour moi ca sera du 85km/heure...Mercos 508 oblige...lol
BOOM FESTIVAL NEWSLETTER / NOVEMBER 2007



People go to great lengths to get experiences they love! Some undertake a two-week trip to arrive at Boom, carrying a wide array of vehicles and survival technologies. Others make a lifetime trip culminating in a gathering with some co-conspirators. Passion for living - that’s the essence of these moves.

Here is more Boom info for all passionate living beings. Be ready as we’ve switched on the channel for the next 12 months. This newsletter is not quite as deep as a trip to Boom, but strong experiences usually start smoothly…

       
Boom 2008 Dates Revealed

Earth dweller be it guided by the cosmopolitan superpowers, or living in a community or just living an Earth friendly life, you know what this means: the Boom dates. That’s the time for a break. Just having fun and celebrating life on a freestyle ethos.

Encompassed with the full moon of August 2008 we have tuned the following dates:

August 11: Gates opening - Welcome to Boom 2008!
August 12 - August 17: Boom 2008 in full swing.
August 18: Gates closing - See you in Boom 2010!
August 20: Boom after party…Utopia!


Boom's New Dimensions

Adventure! That’s the word to name it. Edition after edition Boom Festival likes to move forward and innovate, breaking all borders and established guidelines. We anticipate now three novelties for next Boom…
Expect a bigger input in new thinking paradigms with a major event associated with Boom. We will launch a pioneer festival called Reboot that will occur before Boom Festival.
Be sure that if you’re after the next big thing in the world of music, Boom will know it. There will be a new music area for diverse genres such as dubstep or minimal (no new rave nor mainstream music folks!).
To break lose the constraints of body-ego-centered-thinking we’ll launch a pioneer project to cross-pollinate performance arts. These arts will come alive throughout Boom in a countless series of multimedia productions, experimental theatre, dances, performance - based shows. We’ll interpret avant-garde shows with artists from around the globe.

       

Tickets Go On Sale In January

We’ve split up in different phases the ticket purchase.
It is advisable to buy the tickets as soon as possible, as prices increase as time goes by and tickets are limited. Again we’ll have a Boom e-ticket service operating from the Boom website (www.boomfestival.org) so that you can acquire the ticket comfortably.

Online Tickets - Phases and Prices:

1st phase (January 8 – February 20): 95€
2nd phase (February 21 – May 19) : 115€
3rd phase (May 20 – July 18): 135€

Ambassador Tickets - Phases and Prices:

1st phase (March 7 – May 19) : 115€
2nd phase (June 3 – July 18): 135€

At the gates: 160€

Notes: Economic Developing countries: 80€, purchase locally.
Country with free entries: Macedonia.
More info soon.

The Boom Bus service will be held in order to help out all the people that want to come to the Boom directly from the airports. We’re also upgrading this service as the Boom Bus service is also a way for people to avoid carbon emissions. We suggest all people that want a pleasant Boom and a better environment to come to the gathering with the Boom Bus: it’s more ecological, comfortable, cheaper and safer.

       
 

The Boom Sustainable Adventure

You’ve seen it in 2006: many efforts being made in order to make Boom a sustainable festival. For next edition we’ll reinforce the projects: dry toilets, biological treatment of waters, solar energy panels and windmills. We are also developing a project for collecting vegetable oil from the local region to reuse in the Boom generators. Most of the Boom infrastructures will be made with biological or eco materials.
Keep an eye on your carbon footprint, change behaviors and attitudes for a better environment and use enjoy it wisely as you’re a Boom participant.

 

The Boom Book And The New DVD

Anticipating the next Boom, two projects will be released.
The “Boom Book” is a book made throughout the year of 2007. A masterpiece of art and culture celebrating Boom´s 10th anniversary. It’s a pioneering book designed in avant-garde visual style and full of in-depth contents. Written by artists, anthropologists, journalists and photographers reflecting the Boom experience and its place of visionary culture in today’s world. It’s the Boom contributions for the perspectives towards the present and future reality(ies).
The Boom DVD will be an outlook of Boom 2006. An introduction for next edition. It’s a synthesis of the spirit, an emotional and funny document that catches the familiar spirit of “We Are One”. A filmed message for the human consciousness.
fabrice rackam wrote :


A quelle vitesse? Pour moi ca sera du 85km/heure...Mercos 508 oblige...lol



Peu importe la vitesse, le tout c'est de tous se retrouver là bas ... Smiley

T'as raison, soignes le ton 508, c'est comme les escargots, ils font gaffe à leur coquille... Smiley

See ya there !!!
dj.c wrote :
BOOM FESTIVAL NEWSLETTER / NOVEMBER 2007



People go to great lengths to get experiences they love! Some undertake a two-week trip to arrive at Boom, carrying a wide array of vehicles and survival technologies. Others make a lifetime trip culminating in a gathering with some co-conspirators. Passion for living - that’s the essence of these moves.

Here is more Boom info for all passionate living beings. Be ready as we’ve switched on the channel for the next 12 months. This newsletter is not quite as deep as a trip to Boom, but strong experiences usually start smoothly…

       
Boom 2008 Dates Revealed

Earth dweller be it guided by the cosmopolitan superpowers, or living in a community or just living an Earth friendly life, you know what this means: the Boom dates. That’s the time for a break. Just having fun and celebrating life on a freestyle ethos.

Encompassed with the full moon of August 2008 we have tuned the following dates:

August 11: Gates opening - Welcome to Boom 2008!
August 12 - August 17: Boom 2008 in full swing.
August 18: Gates closing - See you in Boom 2010!
August 20: Boom after party…Utopia!


Boom's New Dimensions

Adventure! That’s the word to name it. Edition after edition Boom Festival likes to move forward and innovate, breaking all borders and established guidelines. We anticipate now three novelties for next Boom…
Expect a bigger input in new thinking paradigms with a major event associated with Boom. We will launch a pioneer festival called Reboot that will occur before Boom Festival.
Be sure that if you’re after the next big thing in the world of music, Boom will know it. There will be a new music area for diverse genres such as dubstep or minimal (no new rave nor mainstream music folks!).
To break lose the constraints of body-ego-centered-thinking we’ll launch a pioneer project to cross-pollinate performance arts. These arts will come alive throughout Boom in a countless series of multimedia productions, experimental theatre, dances, performance - based shows. We’ll interpret avant-garde shows with artists from around the globe.

       

Tickets Go On Sale In January

We’ve split up in different phases the ticket purchase.
It is advisable to buy the tickets as soon as possible, as prices increase as time goes by and tickets are limited. Again we’ll have a Boom e-ticket service operating from the Boom website (www.boomfestival.org) so that you can acquire the ticket comfortably.

Online Tickets - Phases and Prices:

1st phase (January 8 – February 20): 95€
2nd phase (February 21 – May 19) : 115€
3rd phase (May 20 – July 18): 135€

Ambassador Tickets - Phases and Prices:

1st phase (March 7 – May 19) : 115€
2nd phase (June 3 – July 18): 135€

At the gates: 160€

Notes: Economic Developing countries: 80€, purchase locally.
Country with free entries: Macedonia.
More info soon.

The Boom Bus service will be held in order to help out all the people that want to come to the Boom directly from the airports. We’re also upgrading this service as the Boom Bus service is also a way for people to avoid carbon emissions. We suggest all people that want a pleasant Boom and a better environment to come to the gathering with the Boom Bus: it’s more ecological, comfortable, cheaper and safer.

       
 

The Boom Sustainable Adventure

You’ve seen it in 2006: many efforts being made in order to make Boom a sustainable festival. For next edition we’ll reinforce the projects: dry toilets, biological treatment of waters, solar energy panels and windmills. We are also developing a project for collecting vegetable oil from the local region to reuse in the Boom generators. Most of the Boom infrastructures will be made with biological or eco materials.
Keep an eye on your carbon footprint, change behaviors and attitudes for a better environment and use enjoy it wisely as you’re a Boom participant.

 

The Boom Book And The New DVD

Anticipating the next Boom, two projects will be released.
The “Boom Book” is a book made throughout the year of 2007. A masterpiece of art and culture celebrating Boom´s 10th anniversary. It’s a pioneering book designed in avant-garde visual style and full of in-depth contents. Written by artists, anthropologists, journalists and photographers reflecting the Boom experience and its place of visionary culture in today’s world. It’s the Boom contributions for the perspectives towards the present and future reality(ies).
The Boom DVD will be an outlook of Boom 2006. An introduction for next edition. It’s a synthesis of the spirit, an emotional and funny document that catches the familiar spirit of “We Are One”. A filmed message for the human consciousness.




Fiuuuuuu!!!!

MIAM MIAM!!! CA VA ETRE TERRRRRRRRRRRRIBL

(Bon, par contre 50€ d'augmentation...   Smiley  1 peu mal au portefeuille... mais là où ya du PLAISIR!!!...  Smiley  Smiley

On va faire des écono-croques et pis se préparer à casser la tirelire en prévente... ben oui!!  Smiley )

J'en profite pour envoyer plein de  Smiley  et pis plein de  Smiley  sans oublier plein de  Smiley  histoire de pouvoir se la jouer  Smiley  et pis  Smiley  et pis  Smiley
Tchuss peace & love...
Ben dis donc à ce rythme là dans quelques années le boom coutera le prix d'une location d'une semaine à la mer ou à la montagne...
Mais bon ils vont encore nous faire des trucs de ouf... Ils ont la technique ils te font un pur festival et cmme tu kiffe tu veux absolument y retourner et donc ils savent que tu paiera et ils augmentent le prix du coup ils font encore plus et t'halllucine encore plus et ainsi de suite.... dans 10 ans le boom ca sera une ville de 150 000 pers à 300 euros la semaine  Smiley
ioan wrote :
Ben dis donc à ce rythme là dans quelques années le boom coutera le prix d'une location d'une semaine à la mer ou à la montagne...



Avec le déploiement artistique en plus, c'est encore donné !

Il y a vraiement des gens qui ne doutent de rien...
fabrice rackam wrote :



Avec le déploiement artistique en plus, c'est encore donné !

Il y a vraiement des gens qui ne doutent de rien...


Mais j'ai jamais dit le contraire relis attentivement.
Pour le boom je suis pret a allonger mes 95 euros parceque je sais qu'ils vont nous en mettre plein la tronche....
fabrice rackam wrote :



Avec le déploiement artistique en plus, c'est encore donné !

Il y a vraiement des gens qui ne doutent de rien...


Country with free entries: Macedonia.  Smiley

Par contre, 1ère prévente à 95 Euros et prix à l'entrée 160 Euro...  Smiley
Bref, ça prend une drôle de tournure cette histoire là...
Est ce qu'on pourrait avoir une version française svp !
je sais je suis chiante mais pas envie de sortir le dico français-anglais

Merci d'avance

en tout cas juste après noël ça tombe pas super bien mais bon C'est le Boom !
[citation]Country with free entries: Macedonia.[/citation]
ok kool mais difficile pour eux de rentrer dans l espace UE, si il n  ont pas de famille dedans
booooooooooooooommmmmmmmmmmmm 2008

youhoooooooooooooooooooooooo
il est vrai que c est la premiere fois que les prix du boom flambe a ce point , cependant cela reste pas si enorme pour un boom au bord de ce fameux lake, avec la deco et le deployement artistiques que cela engendre , alors des aujourd hui preparont la cagnote qui nous permettera de s evader durant cette semaine d aout qui promet une fois encore de rester dans les memoires ! Smiley
viva boom Smiley
[:ouimaitre] BOOM [:super]
[:lapin2]  roh l'délire !
[:v]
mOOb !!!
va encore falloir 3 mois pour démonter le délire..
vibes wrote :
Et ReBoom!!! Smiley  Smiley

Smiley  Smiley  Smiley yesssssssssssssss re BOOM Smiley  Smiley  Smiley
darknemes wrote :
Est ce qu'on pourrait avoir une version française svp !
je sais je suis chiante mais pas envie de sortir le dico français-anglais

Merci d'avance

en tout cas juste après noël ça tombe pas super bien mais bon C'est le Boom !



pareil Smiley
ok i work on it give me a few minutes...
darknemes wrote :
Est ce qu'on pourrait avoir une version française svp !
je sais je suis chiante mais pas envie de sortir le dico français-anglais

Merci d'avance

en tout cas juste après noël ça tombe pas super bien mais bon C'est le Boom !



Ouais, enfin, y'a presque 8 mois entre les 2...... Smiley
Les gens font de grandes distances pour vivre les experiences qu'il aiment!
Certains entrprennenr un voyage de 2 semaines pour arriver au boom emmenant un cortège de véhicules et d'accessoires de survie. D'autres font de toute leur vie un voyage culminant dans un rassemblement avec des co-conspirateurs (?bon la j'avoue c'est au pied de la lettre Smiley )?. La passion de vivre, voilà l'essence de ces déplacements.
Voici plus d'info sur le boom pour tous les passionés de la vie. Soyez prets nous nous somme mis en route pour les 12 prochains mois. Cette newsletter n'est pas aussi intense qu'un voyage au boom mais les experiences fortes commencent habituellement doucement.

Les dates du boom 2008 sont definies

habitué de la terre quelle que soit ta vie tu sais ce que cela veut dire: les dates du boom. C'est le temps de faire une pause, juste s'amuser et celebrer la vie en mode freestyle.
Nous avons choisi les dates suivantes encerclant la pleine lune d'aout:

11 aout: ouverture des portes - bienvenue au boom 2008
12 aout - 17 aout: boom 2008 en pleine action
18 aout: fermeture des portes - rdv au boom 2010
20 aout: after du boom...utopia!

Les nouvelles dimensions du boom:
L'aventure! c'est le mot qui convient. a chaque nouvelle edition le boom aime aller de l'avant et innover, cassant toutes les barrières et les limites etablies. Nous avons prevu trois nouveautés pour le prochain boom....
Prévoyez un plus grand investissement dans de nouveaux concepts avec un grand evénement associé au boom. Nous lancerons un festival pionnier dans son genre appellé reboot qui aura lieu juste avant le boom. Il y aura une nouvelle scène pour divers genres tels que le dub ou la minimal (pas de new rave ni de commercial !)
Nous lancerons un projet innovateur de fusion des perfomances artistiques. Ces performances se dérouleront tout au long du boom dans une multitude de spectacles: productions multimédia, theatre experimental, danses et performances. il y aura des spectacles avantgardistes d'artistes du monde entier.

Tickets en vente dès janvier:
nous avons coupé en plusieurs phase la vente de billets. Il est plus intéressant d'acheter les billets le plus tot possible sachant que plus le temps passe plus le prix augmente et le nombre de tickets est limité. Encore cette fois ci nous aurons un services de tickets en ligne disponible sur le site du boom (www.boomfestival.org) vous pourrez ainsi acquérir votre billet facilement.

Tickets sur internet - périodes et prix:

1ère phase 8 janvier - 20 fevrier 95€
2e phase 21 fev - 19 mai: 115€
3e phase 20 mai - 18 juillet 135€

Tickets chez les revendeurs
7 mars - 19 mai 115€
3 juin 18 juillet 135€

A la porte 160€

note: pays en voie de developpement 80€ a acheter localement
pays avec entrée gratuite: macedoine
plus d'info bientot.

Le boom bus service sera maintenu afin d'aider les gens qui veulent venir directement des aeroports. Nous sommes par ailleurs entrain d'améliorer ce service car c'est un moyen pour les gens d'éviter trop d'emissions de CO2. Nous suggérons à tous ceux qui veulent u boom agréable de venir au rassemblement avec le boom bud: c'est plus ecolo, confortable, moins cher et plus sur.

le developpement durable du boom

vous l'avez vu au boom 2006 beaucoup d'efforts ont été fait afin de faire du boom un sustainable festival (désolé y'a pas vraiment de mot en francais et je trouve pas la tournure mais c'est pas dur a comprendre). Pour la prochaine edition nous renforcerons ces projets: toilettes seches, traitement biologique de eaux, panneaux solaires et eoliennes. Nous sommes egalement entrain de développer un projet pour collecter de l'huile vegetale dans la region pour alimenter les groupe electro du boom. La plupart des structures du boom seront faites de matériaux biologiques ou ecologiques. Gardez un oeil sur votre impact sur les rejets de carbone, changez vos habitudes et vos attitudes pour un meilleur environnement.

Le livre du boom et le dvd du boom

En prévision du prochain boom deux projets seront bientot dsiponibles. Le "boom book" est un livre fait tout au long de l'année 2007. Une piece de collection d'art et de culture celebrant les 10 ans du boom. C'est un livre pionnier dans son genre avec un design visuel d'avant garde. ecrit par des artists des anthropologistes des journalistes et des photographes il reflète l'expérienxce du boom et sa place visionnaire dans la culture du monde d'aujourd'hui. ce sont les contibutions du boom face aux realités présentes et futures.
Le dvd du boom sera un resumé du boom 2006, une introduction à la prochaine edition. C'est un synthèse de l'esprit du boom dans un documentaire touchant et drole qui capture le spirit du "we are one". Un message filmé pour la conscience humaine.
thank u for the french version  Smiley
you're welcome
BOOM BA DA BOOM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Enfiiiiiiin !!!! Enfin je trouve une date posée pour ce Boom....j'en serai ! Pour les 10 ans ça risque d'être fortement....sympathique Smiley
fabrice rackam wrote :


A quelle vitesse? Pour moi ca sera du 85km/heure...Mercos 508 oblige...lol




même si tu prends le temps comme dit 5 op l'essentiel c'est de s'y retrouver et on s'y retrouvera!!!
nous avions commencer à 3, nous sommes passer à 10 , aujourd'hui nous sommes plus nombreux qu'une équipe de rugby !!!!!  aie aie aie vivement cette belle aventure !! Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley
encore merci pour la traduction
5.o.P wrote :



Ouais, enfin, y'a presque 8 mois entre les 2...... Smiley


je parlais des préventes !
hum j'y etais en 97, j'y serai en 2008!
juste pour info...j'ai envoyé un mail a l'orga y'a de ca presque 2 mois et aucune reponse ??? quelqu'un sait comment ca se passe niveau booking ?..j'insiste ou j'attends ?
jem.b wrote :
juste pour info...j'ai envoyé un mail a l'orga y'a de ca presque 2 mois et aucune reponse ??? quelqu'un sait comment ca se passe niveau booking ?..j'insiste ou j'attends ?



ils sont en vacances à Bali en ce moment,
et la bas les com sont assez dificiles
je pense qu'ils rentrent debut janvier,
donc attends un peu...