01/08/2010 - 15/08/2010 - MAFiA DANCE Festival ANNULE !!!

This topic is the discussion area from the event « - MAFiA DANCE Festival ANNULE !!!»
View event details


Image

::: Festival annulé ::: communiqué de presse :::

Dear Friends,

It is with great regret and disappointment that we wish to inform you of the cancellation of the Mafia Dance Festival. We hereby wish to present to you the reasons for which, despite all our continuous efforts, this event has been cancelled through no fault of our own and for reasons beyond our control.

During the initial stages of liaising with the responsible authorities of Tanzania with respect to organizing the Mafia Dance Festival, the concept and the  realization of the event was received with great enthusiasm and was perceived as an excellent means to improve and develop the greater area, and financially strengthen the local community. The local company RUAZA LTD, which was responsible for the entire organization of the Festival, liaised with the local authorities as our collaborator/facilitator on site. The national and local authorities assured RUAZA LTD of straightforward proceedings, and furthermore guaranteed that all the required actions had been  taken in order to obtain all requisite permits for the Festival.  All necessary  documents were signed and all essential actions had been taken to ensure the proper licensing of the Festival.

However, to our grave disappointment, certain ill-willed groups sought to undermine and accuse  the invited artists, the organizing committee and even the attendees of the Festival, aiming at  presenting to the authorities a false and completely misleading image of the Festival as a decadent and corrupted event.

We are well aware of the identity of the above mentioned groups and the motivation behind their actions therefore, we assure you that we will proceed to take all necessary legal measures against them, should they decide not to compensate us for this unjustified cancellation. Unfortunately, as a result of the ill-intended efforts of the aforementioned groups, extreme racism and xenophobia have been created, and the relevant authorities of Tanzania and particularly the National Art Council (Basata) decided to revoke our local license that had been issued for the Mafia Dance Festival. Following Basata’s decision, the Festival was therefore cancelled due to force majeure and despite all our continuous efforts to the contrary. Basata’s unreasonable and unjust decision, which we publicly denounce  has no legal or justifiable basis whatsoever.

At this point, it is important to note that Basata’s unfair and inappropriate decision to cancel the Festival was communicated to us only a few days prior to the commencement of the Festival, a fact that confirms its objectionable behavior and establishes the total lack of respect towards the organizing committee, the artists but most importantly and foremost towards all of you, disrespecting each and everyone of you having made a personal and financial commitment to attend the Festival and visit Tanzania’s beautiful nature and civilization.

We stand before you obliged and with a strong feeling of responsibility towards you, as we can only be thankful for the  loyalty you have demonstrated towards our company, the trust you have shown in our projects, and the support of our vision during all these years. Sticking to our principles in honoring our relationship, you can rest assured that we are working towards achieving a fast and satisfactory resolution of this unfortunate situation.

With respect to refunds of prepaid festival tickets a relevant statement will be announced very soon.

Prepaid festival tickets of the 3rd Period are refunded as we speak from the relevant Ambassadors (only face value of the ticket, booking fees will be retained from the Ambassadors).

We are in talks with other festivals that we feel you will be interested in, as Mafia Dance festival goers, about the possibility of swapping your ticket for another festival at a discounted rate or for free. We will be in touch for this as soon as possible.

Customers who have liaised with the Pangea International Tours agent will receive refund as soon as possible,  following an official announcement in the next few days and with communication with them (only face value of the services, booking fees will be retained as an admin fee by Pangea)

Customers renting Safari Tents on Mafia Island will be refunded at once.

Customers renting rooms at Butiama Lodge on Mafia Island can keep their booking and visit the lodge if they decide to (please contact Pangea International Tours to confirm your status).

The organizing committee is currently investigating the best way to refund the festival ticket holders. Based on the terms and conditions of the tickets, the Ambassadors are not liable and hold no responsibility with respect to refunds or any further transactions. For further information and ticket terms and conditions, please follow the link:

http://www.mafiadancefestival.com/index.php/the-festival/tickets/terms-and-conditions

We are deeply sorry  for the unforeseen circumstances which, beyond our control,  and through no fault of our company, forced the festival to be cancelled and we sincerely apologize for the inconvenience caused to you.

We will be in touch for everything as soon as possible. Please bear with us as things cannot happen overnight.

@bientôt pour + d'infos Smiley

...................................................................

SAMOTHRAKI DANCE Festival Present ::

MAFIA DANCE FESTIVAL 1-15 Août 2010 - MAFIA Island@TANZANiE@AFRICA


* Lieu dans la forêt avec les coconuts à côté de la plage sur une île nomée MAFiA Island !!!

Le nom la Mafia est tirée de l'arabe, signifiant "le groupe" ou "l'archipel",
ou du swahili signifiant "la terre qui guérit".

La Tanzanie capture la même essence du continent africain et le distille dans un pays,
une Afrique Eden de richesse naturelle et la richesse culturelle. La terre de Mt. Kilimanjaro,
Serengeti, Zanzibar, Ngorongoro le Cratère, le Maasai avec encore 120 tribus,
un des pays africains très acceuillant !!!

Les billets pour le Festival de Danse de Mafia seront limités à 3000.
Nous vous conseillons d'obtenir vos billets aussitôt que les démarrages
d'avant la vente, comme la demande sont très élevés et très peu de billets
seront disponibles aux portes (si non liquidés).  

MAFiA Dance festival veut protéger la nature intacte de l'île et la qualité du festival !!!  

* 150 Artistes sur 4 Dancefloors !!!

Main Stage
Alternative Stage
African Stage (info coming soon)
Awareness Stage (info coming soon)
Pre-Party (info coming soon)
Official After Party (info coming soon)


*** Main Stage ***
LIVE ACTS
ABSOLUM, 3D Vision Rec - FR
ANTIDOTE, Neurobiotic Rec - FR
BROKEN TOY, Alchemy Rec - SA
DIGITAL TALK, 3D Vision Rec/Yabai Records - FR
JOURNEY, Free Spirit Records - UK
KOXBOX, Twisted Records/Solstice Music - DK
LOGIC BOMB, Solstice Music - SWE
LIQUID SOUL, Iboga Records - CH
PHATMATIX, Yabai Records - FR
PHIBIAN, Trick Music - UK  (Exclusive Live!)
PROTOCULTURE, Nano Records - SA
RINKADINK, Alchemy Records - SA
SCORB, Trick Music - UK
THE GRAIN SOCIETY, Ekholab Stud/Oktava Rec - GR  (Exclusive Live!)
TOTAL ECLIPSE, Mandala Records  - FR  (Special 2 Hour Live!)
TRANSWAVE, 3D Vision Rec - FR
TRISTAN, Nano Records - UK  (Special 3 Hour Live!)

DJS
ALPHA, Interzone - GER
CHRISTOF, 3D Vision Rec - FR
DADO, IBZ Recordings - FR
DICK TREVOR, Nano Records - UK
DINO PSARAS, Boa Group/Oktava Records - UK
DOC, Harmonia Records - GR
E303, Antiworlds Events - UK
EDOARDO, Neurobiotic Records - IT
EMOK, Iboga Records  - DK
FRANK E, Twisted Records/Solstice Music - DK
JAY OM, Free Spirit Records - UK
JOHAN, Solstice Music - SWE
KRISTIAN, Transient Rec - UK
LIQUID SOUL, Iboga Rec - CH
MARIOS, The Grain Society/Mafia Dance Festival - GR
MONDAGU, Symphonix, Blue Tunes Rec - GER
PETER DIDJITAL, Digital Structures Rec - SWE
REGAN, Nano Records - SA
SHANE GOBI, Alchemy Records - SA
SERGE, Neurobiotic Rec - FR
SWARUP, Universo Parallelo - BR
TEO, Mafia Dance Festival/Oktava Rec - GR
XP VOODOO, Aerodance - RUS

Many more to be announced!


*** Alternative Stage ***

Confirmed Line Up so far...

DJS

SIMON BARING, Minimal Mayhem/Casanueva - UK  (Special Live Set)
ATHENA ETANA, Mafia Dance Festival - GR
DEEPR, Nomadstribe - MOR
DIGITAL MYSTERY TOUR, Iboga rec./ Mandala Rec. - FR
DOVLA, Interchill Records/Mafia Dance Festival - CRO
ILLUMINATI, Psychotic Productions/Cosmicleaf Rec - GR/SA
ODO, The Wizard - UK
TEO, Mafia Dance Festival/Oktava Rec - GR
VASSILY S, Mafia Dance Festival/Oktava Rec - GR

More to be announced!

All Artists are 100% confirmed!  
Smiley  Smiley  Smiley

Infos préventes ::
http://www.hadra.net/index.php?goto=/shop.php?view=presales_mafiadf_eng

Tous les renseignements suivront en septembre 2009 par le site Web officiel, facebook et la page de myspace.

Facebook ::
[url]www.facebook.com/group.php?gid=142073036254&ref=ts[/url]

[url]www.mafiadancefestival.com[/url]

Photos de l'île ::
http://images.google.fr/images?oe=utf-8&rls=org.mozilla:fr:official&client=firefox-a&q=MAFiA+Island&um=1&ie=UTF-8&ei=A-iWSp_PGNWfjAf94ZiYDA&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4


+ d'infos bientôt !!!

j'ai eu le flyer au freedom, beau flyer d'ailleurs  Smiley

j'me demande ce ke cà donne un festoch en afrique  Smiley
est ce que quelqu'un a plus d infos à propos de ce festival . Mon copain et moi on est très interressé et on voudrai bien en profiter pour faire un séjour en Tanzannie par la même occasion .
Si quelq'un a contact, infos, et si il y a quelque chose d'organisé pour justement ce faire une aventure safari/festival !?  Smiley
yes ça va fumer cette histoire!
un festosh de 15 jours!
avec rencontre, visites... je pense!
j'en ai ramené une 20aine de l'ozora de ces flys!
full sun sur une ile pour 3000 privilegiés!
ouf yes ça sent vraiment bon ça!
Smiley
c'est l'orga du Samothraki Dance festival qui font ça c'est marrant c'est comme le paris Dakar en Amerique du sud un peu Smiley
kouenetine wrote :
c'est l'orga du Samothraki Dance festival qui font ça c'est marrant c'est comme le paris Dakar en Amerique du sud un peu Smiley

yes! je ne sais pas si c'est à cause des pbs qu'ils ont eu ya qq années notament avec les flics mechants qu'ils font ça ailleurs ou c'est juste une envie de faire autre chose!
en tout cas ça pete! là je me tate grave!!!!!! Smiley
C'est super interessant surtout à 868 euros l'aller / retour  Smiley  Smiley
shalys wrote :
C'est super interessant surtout à 868 euros l'aller / retour  Smiley  Smiley

c'est sur c'est un tres gros budget! Smiley
mais c'est 15 jours de festi!
et ya moy de reserver un bon mois de vacance pour visiter c'est pas tout les ans que l'on se fait un trip comme ça!
sur une ile dans l'afrique profonde! Smiley
moi non plus je ne sais pas si le budget va pouvoir suivre... mais..
on verra si il faut mettre des sous de coté toute l'année!
en tout cas ça va etre mortel!!! surtout la chaleur en plein mois d'aout!
on a eu le fly aussi au sonica, ca nous a bien fait rever et evidemment on est tous partis a s'imaginer en tanzanie l'an prochain :-)
mais ouais ca fait un vrai budget....clair qu'il faut prévoir des vacances autour !
pour ce qui est de l'orga du samotraki ils ont certainement du changer de lieu a cause de la polizei...qui parait-il etait devenue pas cool du tout...
pinaiz oui ça fait rever! Smiley  Smiley
Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley


enfin un big festoche en afrique,mon reve!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


on va y reflechir tres serieusement!!!!!!!!
roc wrote :
Smiley  Smiley  Smiley  Smiley  Smiley


enfin un big festoche en afrique,mon reve!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


on va y reflechir tres serieusement!!!!!!!!


c pas le premier gros festoche sur le continent...  Smiley
a pars l'eclipse en zambie,ya pas foule de festival non plus????
pour l'été prochain à choisir boom ou mafia dance ?!?

pour nous ce sera peut etre plus tanzanie...Va falloir transpirer..,travailler dur pour avoir le budget Mais d'après le flyer 15jrs de bonheur et découverte..
à réfléchir!
tchuss
roc wrote :
a pars l'eclipse en zambie,ya pas foule de festival non plus????


j'ai pas dit qu'il y'avait foul de festival, j'ai dit que c'etait pas le premier, effectivement l'eclipse est un ex, mais y'a eu aussi le nouvel an 2000 en afrique du sud, puis pas mal d'autre festoche dans ce pays, pas mal de festoche au maroc(oui je sais c'est l'afrique du nord)egalement... Smiley
en tout cas un festoche de quinze jours en terre africaine,pour moi,ce sera une premiere!!!!!!!!
4 me too!
jms fais de festosh en afrique et encore moins en afrique noire Smiley
meme le transahara j'ai des potos qui l'ont fait (ct geant d'apres eux) me po mo.......
arfff let's wait and see
ça a l'air d'etre qqch de vraiment special celui là! Smiley
attendons deja d'avoir plus d'infos!
Smiley
J'pensais justement bouger dans le coin l'an prochain, ca peut etre un bon debut de voyage!
Voici des news Smiley


SAMOTHRAKI DANCE Festival Present ::

MAFIA DANCE FESTIVAL 1-15 Août 2010 - MAFIA Island@TANZANiE@AFRICA


* 150 Artistes sur 4 Dancefloors !!!

* Lieu dans la forêt avec les coconuts à côté de la plage sur une île nomée MAFiA Island !!!

Le nom la Mafia est tirée de l'arabe, signifiant "le groupe" ou "l'archipel",
ou du swahili signifiant "la terre qui guérit".

La Tanzanie capture la même essence du continent africain et le distille dans un pays,
une Afrique Eden de richesse naturelle et la richesse culturelle. La terre de Mt. Kilimanjaro,
Serengeti, Zanzibar, Ngorongoro le Cratère, le Maasai avec encore 120 tribus,
un des pays africains très acceuillant !!!

Les billets pour le Festival de Danse de Mafia seront limités à 3000.
Nous vous conseillons d'obtenir vos billets aussitôt que les démarrages
d'avant la vente, comme la demande sont très élevés et très peu de billets
seront disponibles aux portes (si non liquidés).  

MAFiA Dance festival veut protéger la nature intacte de l'île et la qualité du festival !!!  

La vente des préventes commencera début octobre 2009.

Tous les renseignements suivront en septembre 2009 par le site Web officiel, facebook et la page de myspace.

Facebook ::
[url]www.facebook.com/group.php?gid=142073036254&ref=ts[/url]

[url]www.mafiadancefestival.com[/url] (coming soon !!)

Photos de l'île ::
http://images.google.fr/images?oe=utf-8&rls=org.mozilla:fr:official&client=firefox-a&q=MAFiA+Island&um=1&ie=UTF-8&ei=A-iWSp_PGNWfjAf94ZiYDA&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4
+ d'infos bientôt !!!


Image Image
attend plus d'infos avec graaaande impatience !
psyla wrote :
attend plus d'infos avec graaaande impatience !

oh yeah!!! Smiley
ayant deja fait le samothraki ca risque d'envoyer cet histoire!!!!!!
roc wrote :
ayant deja fait le samothraki ca risque d'envoyer cet histoire!!!!!!

++++++++++++++++++ Smiley
etant en plus la premiere edition ça limite le gros coté mainstream.... (public)
je sens que que ça va etre happy crazy wonderfull poeple! Smiley
aeroport-
dar er sallaam

je connais quelqu un qui en revient, c est merveilleux
vous voulez vraiment savoir comment c'est en Tanzanie:
Image
Bon voyage,
art-h wrote :
vous voulez vraiment savoir comment c'est en Tanzanie:
Image
Bon voyage,


Apparement taimes bien perdre ton temps derriere ton ordi,
Stp arrête ce genre de message débile, cest nimporte koi !!!
C klair que tu seras mieux devant ton film.....
Déjà c'est +plus un reportage qu'un film, et en plus ce n'est pas débile c'est la réalité.
C'est comme ça la vie il faut accepter la réalité.
Si cela ne te plais pas, tu n'as qu'à refaire le monde.